torsdag 5 mars 2009

Paradis med mycket att gora...

Igar var vi pa det vackraste stallet pa hela jorden! Och jag skojjar inte!! Tyvarr sa glomde jag kameran, men om 3 veckor ska vi dit igen och bo dar i en hel vecka!
Jag ska namligen inventera djungeln som tillhor en svenskagd resort! Traffade agaren och att prata svenska med nagon annan an Sirie kandes knappt! Men jag lovar i alla fall att ta mangder med bilder dar da!

Men vi har fullt upp i ovrigt... Vi har tre uppsatster att skriva har till vara tre kurser pa 5 sidor vardera. Sen ska vi gora klart vara svenska kurser och skriva stora uppsatser dar. Utover det sa ska jag hinna skriva min C-uppsats har nere... Men det ska nog ga!

Till helgen sa flyttar vi antligen!! Tautala har fixat med en larare pa skolan att vi ska bo hos henne och hennes familj, i en egen del av huset, med varsitt rum och egen toa och dusch! Matlagningen gor vi i familjens kok och pa gasplattor utanfor. For detta betalar vi 350tala var (lite mer an 1000:- i manaden)! Billigt om man jamfor med de 650tala vi betalar nu var for att dela allt med andra!
Stallet vi ska bo pa ar granne med en kiosk dar vi ar stammisar (billig cola!) och jattenara skolan, sa det ar perfekt!

I mandags traffade vi varldens roligaste gubbe - ett riktigt orginal! Hade en lang diskussion med honom pa stan om arkeologi och han berattade att han igentligen inte ar samoan utan kommer fran Eden och har varit med i bibeln ett flertal ganger. Spannande! Glomde dock fraga vart Eden ligger... hade varit ett kul resmal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar