onsdag 25 februari 2009

Sakta men sakert

...anpassar vi oss till bade klimat och kultur. Men det ar inte latt!

Har fatt de efterlangtade CSN-pengarna nu, men vi kan inte spendera hur som helst. Med tva hyror att betala varje manad blir det inte att leva i lyx!

Antagligen flyttar vi ifran stallet vi bor pa nu i veckan. Forhoppningsvis till en egen lagenhet, annars blir det att hyra rum hos en familj dar vi delar toa och dusch med en kille, samt far alla maltider pa dagen. Och stad- och tvatthjalp! Men vi far se... ska halla er uppdaterade!

Mat varje dag hade varit skont... nu lever vi pa massa vatten, frukt, chips och cola och ater pa stan ibland. Inte en hallbar diet.
Forutom att vi inte ater ordentligt sa sover vi inte bra heller. Varje natt fram till i alla fall 1 (kollat pa klockan nu...) sa sitter tjejerna i huset utanfor och har hog musik och pratar, skrattar och sjunger. Kul for dom, men inte for oss! Sa vaknar grannfamiljen runt 6 och satter pa mer musik och satter igang med dagens sysslor. Sa har de ett gang tuppar. Trodde aldrig att jag skulle vakna varje morgon av tuppen i gryningen, men fel hade man! >)

Min undervattenskamera ar helt dod. Haft den i en pase med massa ris for att torka ur den, men den visar inga tecken pa att ha overlevt. Antagligen har det lackt in vatten... Sjutton ocksa! Ville ju fota Nemo! Och en kamera for 4000:- ar inte sa kul om den inte funkar!! Bajs pa den!

Nu till nat positivt! Var smsfunktion funkar nu! Vet inte vad det var som var fel, men det ar fixat nu! Kostar ca 1,5 for mig att skicka harifran, och tror att det kostar runt 3 for sverigebor att skicka hit beroende pa operator! Men skicka garna! Blir fjantigt glad da man hor att det pinglar till i telefonen och det ar en halsning fran Sverige!

Mitt nummer hit ar: +6857244496

Ska snart ata (pa stan!) och sen till skolan for att lyssna pa var larares hittepa om europeer och teorier om evolition och gener... Ska satta igang med min uppsats denna veckan ordentligt med. Har kommit pa en bra fragestallning som jag ska diskutera med min handledare har imorgon! Hoppas att jag kan kora pa den... Vet inte vad jag ska skriva om annars! Men det loser sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar