måndag 16 februari 2009

Samoa, samoa!

Jojomensan! Nu ar vi pa Samoa! Tankte ladda upp mina dagboksanteckningar jag skrivit pa min lilla dator men antagligen har jag sparat dom i ett format denna datorn inte kan lasa... Far gora ett forsok senare!

Vi bor i pa ett sa kallat Lodge hyfsat nara skolan, dock inte sa nara som vi forst forstatt. Men det tar 25 minuter att ga kanske... Och det tar lika lang tid att ga till stan ocksa!

Vi har hunnit med en hel del... Hon som ar var landlord korde oss runt pa stan i lordags sa vi kunde kopa mat och vatten. Vi var pa en jattetuff marknad som ar oppet dygnet runt dar vi kopte mumsiga sma bananer, apelsiner och varsin kall kokosnot som vi drack med sugror! Mumma i varmen!

Igar var vi och at pa ett stalle som heter Netties som Marie hade rekommenderat, och sen strosade vi vidare mot Paololo deep, som ar ett reservat dar det ar finfin snorkling! Da vi inte hade planerat att ta oss dit hade vi inte med var egen utrusning utan jag hyrde nat skrap dar... Inte att rekommendera! Men under ytan var det sa vackert att man snabbt glomde bort att snorkeln lackte lite och att fenorna trillade av hela tiden! Men sag mycket fina fiskar och koraller! Lyckades branna mig lite till i solen, men ingen storre fara!

Idag var vi i skolan pa formiddagen och forsokte skriva in oss, men blev runtskickade till olika personer och fick vanta i timmar, sa runt ett da vi var sa hungriga sa vi nastan svimmade sa gav vi upp och gick hemat. Ska fixa resten imorgon. Vi fick dock reda pa vilka kurser vi ska lasa och schemat, sa vi har forsta forelasningen imorgon.

Ska se om jag lyckas losa det med mina anteckningar pa datorn, men laddar upp lite bilder pa facebook och bilddagboken i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar